onsdag 28 oktober 2020

FRÅN MORGON TILL KVÄLL HÄR I GRANNÄSSKOGEN

Att bli så varmt emottagen när man kommer in,som jag blir Är nog inte alla förunnat
Som av denna lilla tjej - där hon sitter på stolen i hallen och väntar på mig Med huvudet riktat mot ytterdörren Där hon vet att jag kommer in Och Sigge är en bussig kompis men nog syns han ändå tycka och tänka
"att man då inte skall få ha maten ifred" Men han låter hennes hållas
Och solen hälsade på mitt i dagen igår -den var hjärtligt välkommen
Liksom den facinerande dimman, som dansande lättflyktigt omkring genom luften
Och på kvällshimmelen
Där fick månen jobbade på för att hålla de mörka molnen på plats Och innan jag gick in och stängde dörren efter mig
Gav ljusupplevelse borta vid berget yrrerligare ett uppsving Så dagen fyllde på mina inre depåerna med en härlig känsla
En facinerande dag och det önskar jag och så er alla härifrån skogen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar