måndag 19 oktober 2020

LÄRA KÄNNA

Nu har lilla elvan gjort sig hemmastadd i huset Och när jag går ut Vill hon hänga med Men det får hon inte än När jag sen kommer in ligger hon numer uppe på stolen bredvid datorn Och kommer emot mig och jamar när hon får syn på mig
En tänkande liten kisse som gör som Sigge när Quvintuss närmar sig Det gäller att ha tålamod och en förståelse för det där med att lära känna -den man inte känner /vet något om än - den konsten kan djuren Tänker på berättelsem om lille prinsen när det gäller det där med lärakännanärmanden Som ni förstår får djuren mig att le och må bra Det är en fröjd att se dom interagera med varandra och dessutom mycket lärorikt
Härifrån skogen där markem nu är täckt med snö Önskar vi er alla en behaglig fortsättning på Måndagen Dagens fotoskörd
Här undersöker Quvintuss lilla elvans lekgrej
Och här får trollet sig en duvning
En vippande blomma är kul
Det här snörgummibandet gillar hon att bära omkring på
Och så är det spännande att ta för sig att de andra katternas mat som finnas på övervåningen Där jag skall sova i natt i min egn säng För då flytta VI upp till övervåningen Nu när lilltjejen gjort sig hemmastadd i hus och bland djuren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar