torsdag 2 september 2010

En DAG i DET RÖDA & GRÖNA


När kl var tidig kväll Kom mina grannar förbi för att höra om jag skulle hänga med
UT i skogen för att kolla OM och var det fanns några lingon att hitta
KLART jag hakade på
För inte kan jag säga NEJ till en skogstripp och att få lära känna
Känna till mera om den STORA VIDSTRÄCKTA skogen runt omkring mig
En liten hink greppade jag i farten ut till den väntande bilen
Man vet ju aldrig vad man kan hitta.
Det är fint ljus i skogen ,när mörkret ligger och lurar i bakgunden
För att ta över kvällspasset
Inga djur såg vi till Men väl SPÅR överallt
Det blev en härlig dag igår i trevliga vänners lag


Det är en behaglig tillferedsställelse
Att stå i Sivs bärrika buskar, och fylla sina hinkar med färgprakten
VETA att i vinter har jag bär,sylt och saft att plocka fram och njuta av
Och bjuda, framför allt mina barnbarn på
Äkta vara Helt UTAN konserveringsmedel ..Det känns fint
Och det som Christina kom med, i förrgår,gör att jag kan lagra MYCKE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar