söndag 26 september 2010

En storslagen älgfest


Det var fullt i skolan igår
Soppan var JÄTTEGOD och till den fick vi HEMBAKT TUNNBRÖD
De ni, är en lycksalighetens njutning
Finns inget bröd som får mig att bli mer lyrisk än det
Inte mer ouppfostrad i mitt giriga sug efter fler...mer
FAST jag är mätt,kan INGET eller INGEN stoppa min framfart när det gäller denna delikatess
Siv kom med förslaget att vi skulle baka ,hon och jag i bagarstugan
som är bredvid skolan Gun ville oxå hänga med
Det ser jag fram emot Tänk att själv kunna förfärdiga mjukt tunnbröd
Har ju varit med en gång tidigare ,då Olga,med skickligheternas händer
visade mig på, HUR det går till Det är en konst
Vad fet jag skall bli ,av den karaktärslöshet,som kommer att styra över mig..DÅ
För till tunnbröd, kan jag ALDRIG säga NEJ

Att dessutom min dotter med sina två barn var här
och deltog i festligheterna, gjorde trevnaden komplett
Och VILKA PRISER sen,som dom hade till lotteriet
Det var snygga,tuffa hjälmar, jackor ,tröjor,mössor och kepsar
Lite matnyttigheter,prydnadssaker och mycke mycke mer
Jag vann oxå och valde bl.a en keps ,för de saknade jag en i mitt liv
Barnbarnet,som med glödande kinder väntade koncentrerat på sin vinst
som aldrig dök upp
gav Christina ,som sett hennes väntan,sin vinstlott
Då valde hon en påse, med godis i, reflexer och lite annat smått och gott
Hennes lycka var total OCH att HON sen skulle få bjuda sin lika godissugna mormor
ur sin påse,fick hennes belåtenhet att lysa än mer
Och vid kvällssövningen lovade hon sin mormor
Att efter det att hon ätit sin frukost, dagen efter
Skulle få ytterligare 4 godisar


Synd att jag glömde kameran Det fanns så mycke att fota
Bl.a barnen och de helt fantatastiska tårtorna
Och alla män som deltog i serveringen och köksarbetet
För finns det något som är sexigare
ÄN MÄN vid diskbaljan, och med handukar i händerna
i färd med att torka disken...

TACK än en gång för en JÄTTETREVLIG ÄLGFEST

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar