onsdag 1 december 2010

SURTGOTTÅBLANDAT

Igår var jag bjuden på jullunch i BJURHOLM
När man har djur och skall iväg någonstans, på ett par timmar eller mer
Så är det en del som måste fixas till ,innan jag åker

Den här morgonen vaknade jag halv 4
Och det var ju bra,för då fick hästarna vara ute många timmar
Innan jag skulle ta in dom ,från kylan
och för att känna mig trygg när jag var borta
Att inget skulle hända dom Ingen som kunde rymma

Finns det något, som kan göra mig arg på mig själv
så är det tidsslösan
Sist jag handlade,så köpte jag en bunt tändstickor
Och dåå tror man ju ,att dom skall finnas där och räcka läänge
i en evighet

Att dom minskar i antal med tiden,och tar slut,tänker man inte på
Så när jag skulle göra upp eld, på morgonen
fanns INGA tändstickor att hitta
Tändaren funkade inte
Det åtgick dyrbar tid Att leta.. ÖVERALLT
I kläder,bakom ,under,i,oxå där man inte kan tänka sig att dom skall finnas
Men kollar i alla fall. FÖR att man är desperat. EFTER tändstickor
Till sist hittade jag några i en burk
och kunde göra upp eld i spisen

Men det är inte bara av ondo
För i letandet,så hittar man alltid något annat
som man glömt bort,att man hade
Eller att det överhuvudtaget fanns, i mina ägor
Så det finns inget i slutändan
som inte oxå bär med sig, något gott/bra/överraskande

Vid 10 var allt klart så OCH jag
Trevligt var det GOD mat och vacker sång
TACK Siv för ditt intiativ.

Men vad händer när jag kommer hem
JOO VATTNET HADE FRUSIT "pytonurrk
Tur jag har varit med förr
Så jag VET ,hur jag skall gå till väga

Efter ett tag ,så började det ljuvligaste toner, att höras i mina öron
VATTNETS RINNANDE
Vilken glädje Vilket lyckorus

Sen var det hästarnas tur att få mattes uppmärksamhet

Så var min dag igår. HUR var DIN
Önskar er alla
Överraskande saker att hitta och en GOD dag

4 kommentarer:

  1. En händelserik dag måste jag säga! Tur att du hittade tändstickorna.. Hoppas du skaffade stort lager nya ;-)
    Min dag var inte alls lika händelserik, satt mest vid datorn, småpysslade hemma, inget märkvärdigt alls!
    Nu är det plötsligt kallt här, -20 i morse, det är kallare än hos min mor i norra Finland, jag ser på deras vägkamera att det snöar där..
    Hoppas att du får en bra dag idag
    Kram/Raya

    SvaraRadera
  2. Hej Joo nu har jag köpt tändstickor,så jag klarar mig Ett tag Här har vi 10 gr idag Men lite gråruggigt
    Vad kul att kunna kolla hur vädret ser ut, där din mor bor :0)
    Hoppas att oxå DU får en bra dag Som är snäll mot dig KRAM

    SvaraRadera
  3. Pytonurrk! -Vilket bra ord, det ska jag använda!

    SvaraRadera
  4. HEJ! Christina Varsågod När inga "vanliga!ord finns att ta till i ett visst känslotillstånd Så blir det stockning på orden, som trängs,på vägen ut, för att komma till uttryck..då blir det några bokstäver från alla,som bildar ordet pytonurrk och det är numer det värsta jag kan säga om det som inga ord hinner med att uttrycka/formulera..om något som är riktigt jäkligt besvärligt,otrevligt jobbigt..
    Det är inte såå ofta ,jag får användning av det ordet.Men nu har det blivit tätt på given..K

    SvaraRadera