lördag 25 december 2010

ISBADARE


NU HAR DOM GJORT DET........ IGEN

För ,?? året i rad ,har detta gäng
Haft sin alldeles speciella jultradition

Att skotta & hugga upp ett hål i isen
För att sen hoppar i
Men i år var det ju 24 minusgrader
Så nog trodde jag, att de skulle hoppa över isbadandet i år
Men ICKE
Är det, och har varit en tradition, så länge
Kan inget få dom att LÅTA BLI, att på julaftons morgon
Elda i bastun och sen,med bara badbyxor på ,hoppa ner i vaken
I DET ISKALLA VATTNET
Skönt att min dotter INTE deltog
Lite tokigt, tyckte mitt treåriga barnbarn att det var
Att hennes pappa skulle bada, fast det var is på sjön

Men nog lyser en beundrans ögon
över deras idoghet och sammanhållning
Fast lite tokigt,tycker jag nog oxå att det var
SÄRSKILT ,när kylan som NU ,var så hård
Och inte ens ,med bästa vilja i världen
Kunde få de flesta av oss, att ens vilja gå UTANFÖR dörren
Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

4 kommentarer:

  1. hejsan inger. det är sanna här ! hoppas du har det bara bra här på hamnskär är det snö så det bara räcker med snö hoppas du kommer til hamnskär nån gång ! hoppas kajsa,jupiter och sobella ha det bara bra min katter ha det bara bra också . hoppas du har haft en bra juafton . jag har haft en bra juafton fick en kamera,en tv med inbyggd dvd,pengar och presentkort Mvh // sanna

    SvaraRadera
  2. ......... låter härligt med vinterbad!
    Bara man får krypa in i en varm bastu efteråt!!

    SvaraRadera
  3. HEJ Sanna Det är bra med mig och alla mina djur Roligt att höra ifrån dig och att få höra Att du har det BRA Du verkar då fått många,bra och fina julklappar..En dag kommer jag förbi,när det blir lite varmare och bättre väglag Hälsa med dig,Ge en extraklapp till dina katter från mig KRAM

    SvaraRadera
  4. Anade ,att en bastubadare och friskus som du skulle gilla isbadet :0)GOTT NYTT BASTUÅR önskar jag dig

    SvaraRadera