torsdag 16 december 2010

SNABBRACET

Att "kuta" på stan
Är INTE något,som jag är så där särskilt ,överförtjust i
Men ibland är det av nödvändigheten.
Då focuserar jag blicken
Stadigt...
Sen kör jag mitt race genom butikerna
I snabb fart
Då jag på förhand VET vad det är jag skall köpa
För det mesta
Annars vet jag , vad jag vill ha, NÄR jag ser det


Har man, som IGÅR ,lyckan med sig
att få sällskap av sin jämlike
Då går handlandet, OM än inte som dans
Så i ett uppvärmingstempo inför ett STORlopp
Vi hinner MYCKE ,på kort tid
Och vi är bra på avläsa varandras små signaler
Utan särskilt många ord
Även om rutten behöver en finjustering,för någon av oss
Hänger vi snabbt på
Dessutom hinner hon se, det jag inte sett

Sägas bör ,att jag älskar att köpa presenter/julklappar
Jag gillar bara inte att gå i affärerna
Särskilt inte när alla andra är där SAMTIDIGT

Tidsinbesparingen blev stor
Så medans Christina var på sin kurs
Hann jag med att umgås med mina barnbarn ett par timmmar
Som tyckte Christina var toppen,som kom med deras mormor
Redo för inträde i leken

Idag Är som Grannäs folk och fä skriver om "rena blivädret
Snön dalar frikostigt ner, med mjuka härliga snöflingor

Nu går det att skotta runt huset
För isoleringens skull...
Nu när det finns snö att skotta dit
En härlig dag önskar jag ER ALLA

2 kommentarer:

  1. Det är hårt att ligga på topp -idag är jag trött men vi hann med mycket!
    Mitt i detta tycker jag att dina barnbarns ord säger mest -Det vi kanske ska ge bort i julklapp är tid med de vi älskar och tycker om...

    SvaraRadera
  2. Morrn DU HAR HELT RÄTT om det där med TIDEN och dom vi tycker om
    Att inte glömma bort,det och dom som är viktigast av allt Hoppas att DU NU..får lite egentid
    Nu när du inte kommer dig någonstans :0)

    SvaraRadera