måndag 7 oktober 2013

GÅRDAGEN i DAGEN för MORGONDAGEN


Hörde hammarslagen ljuda genom nejden

Så klart jag måste dit
För att fota fortsättningen på bevarande av kulturarvets lada

Nu var det plåttakets tur..att inta sin plats
Till skydd för ladans fortlevnad
för kommande generationer
om ladans historia
och anfädernas slit och glädjemöda

En rikedom..INTE bara av materiellt slag
Utan av en kärleksomtanke till människorna som levde och verkade
I en tid...som inte längre finns
Och till efterkommande släkten

För att historien ALDRIG skall sina ..ta slut
Utan rösterna från släkt efter släkt.. genom tiders vandring
ALLTID skall finnas med genom hammarslagens ljud
i de gamla byggnadernas fortlevnad
Du gör det BRA Kjell...

Efter det jag skrivit mitt inlägg..tog jag en skogstur med hundarna
Och då kom ordet TA TILL VARA och hoppade på mig
Har hört det många gånger förut..men det har som bara kutat förbi mig
Utan att jag lagt manken till... att försöka stoppa det,för en analys
Då kände jag ..vilket vackert ord egentligen
Det är mycket vi människor skulle behöva TA TILL VARA



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar