torsdag 31 oktober 2013

KISSFRITT å VÄRMEPÅSLAG


LYCKA..är ett litet.. stort begrepp med en omfångsrik streckvidd
som kan dyka upp lite då och då och ge lite olika värmegrader

När reglaget till lyckokänslans värmegivare slår på

Idag handlar det om en HÄSTARNA
och det jag skall ta upp NU
är en sån där stilla lyckokänsla,med en karaktär av tacksamhet
Så här ligger det till

Kajsa har ju gått på lösdrift..tills vi flyttade hit
Så första tiden kissade hon inne i stallet
Men det slutade hon med ganska så snabbt
När jag skall ta in henne på kvällen tittar hon på mig
för att tala om..att hon skall ge sig iväg och uträttar sina behov
innan hon går in

Jupiter han pinkade överallt i stallet..han har åxå gått på lösdrift
Men nu gör han som Kajsa..gör av sig innan han går in
För en hästskötare är detta underbart
För..för det första så slipper jag den där fräna kissdoften
För det andra kräver det mindre skötsel av stallet
Och inte att förglömma ..att dom blir billigare i drift
Men det åligger mig ett ansvar i det hela
Och det är att dom ALDRIG skall behöva stå inne så länge
att det blir så jobbigt.. ATT dom inte kan hålla sig
Sen tror jag att hästarna åxå trivs bättre..i den kissfria boxen

Kl är halv fem och det är nu 4 minusgrader ute..och stjärnklart'

Önskar er alla en LYCKODAG.. med ett rikligt värmepåslag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar