söndag 6 oktober 2013

DÖVÖRAT till och ett VEMODsSTÄNK mitt i GLÄDJEN


När jag såg å lyssnade på den här videon,som fick mig att le..
dök åter igen tankarna upp
på det här med ÅLDERn
ATT...Vi har ETT LIV som skall LEVAS...INTE en ÅLDER
Det är något som jag allt starkare ..blivit fullt medveten om
efter att ha knatat runt..genom olika åldrar
som man ju bär med sig
Och tagit del av..det jag hört särskilt av/från "väktarna"
Ni vet dom som vill "fånga"
sortera och stänga in människor i olika fållor
allt efter ålder,utseende,kön och statustillhörighet
om vad som är tillbörligt och ej..HUR man SKALL leva
i respektive fålla.
Dom skall man "sätta dövörat" till


SEN



hade vi i loppisgänget, en surströmmingsfest hemma hos GUN i går
i hennes mysiga lilla stuga ..där elden sprakade så gemytligt i "kaminen
Trevligt hade vi och och gott var det
Lite tankar och planer inför nästa års loppis..hann vi åxå med att ventilera

Dock smög sig ett vemodsstänk in.. och besudlade lite av stämningen
Då tankarna på ..att Aina och Rune
kanske inte bor kvar i byn nästa sommar
Vem skall jag nu munhuggas med..

när du Rune inte är här och "lyfter" orden

Vem skall jag då fråga ...när du Aina.. stöttepelaren i byn
inte alltid finns här

Sorgligt ÄR det..även OM jag förstår
så kommer det ändå att bli ..ett STORT tomrum efter er





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar