tisdag 18 februari 2014

NYFIKENHETENS ÖPPNA SPÅR

Jag har mina idéer
En del är så starka att jag bara måste genomföra dom
Särskilt då det handlar om livsutvecklingens NÄRmiljö
Som flytten hit till Grannäs
Eller som nu sist..

Ett inköp av en baby docka på 55 cm

Vitsen var att den skulle vara lika lång som en baby
För att mina barnbarns avlagda babykläder skulle passa
med grundtanken..den med småpratet och att ritualer runt i kring
skulle ges utrymme
För jag tror ju starkt på..det här med SMÅPRATSLYSSNANDET
LIVET IGENOM ..att det är en viktig del i en naturlig må bra utveckling
Ritualer likaså

NU får jag dessutom ett ypperligt tillfälle att lära mig sticka
Och sy..har ju fått en symaskin av barnen i present sen tidigare
Som bara väntar på att bli använd
För det är färdigheter som jag INTE hunnit med att lära mig än
Utan sparat på tills jag skulle bli äldre
Då jag trodde att tiden skulle vara lite mer generös mot mig
Och kroppen i lite större behov av längre vilopauser i sittande ställning
Sickna tankar...
Tur det är smått
och man vet aldrig vad som händer när jag börjar
Jag kanske hittar åt en slumrande skaparkraft inom mig ..Vem vet
För när man tar nya steg.. dit man aldrig varit..VET man ju aldrig vad man kan hitta
DET är spännande att lära känna nya sidor hos sig själv

Dockan hittade jag på blocket
Det var Caisa från Stockholm som sålde den..en trevlig och ärlig människa
Och posten levererade... som ALLTID paketet SNABBT och säkert
INTE en endaste gång har det strulat under mina år här
Då jag ofta skickar efter det jag behöver på nätet
TACK Posten och Caisa för ert "samarbete"

Nu skall det bli spännande när barnbarnen kommer
Först skall vi hitta åt ett namn ..eller flera
Ni hör väl på min "röst" att det här ser jag fram emot
med stor nyfikenhet och gläjespänning.


Önskar er alla en förträfflig dag i nyfikenhetens öppna spår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar