lördag 15 februari 2014

UTBRYTARKUNGEN

GOD LÖRDAGSMORGON
Jag har en Houdini i familjen..en riktig utbrytarkung

Fattar inte hur han bär sig åt
Hur han fixar att ta sig ur täcket som jag satt på honom
UTAN.. att det för det första ...går sönder
För det andra.. att alla spännen som håller fast täcket på hans kropp
Sitter kvar där dom skall
Får nog sätta mig i ett hörn och kolla HUR har bär sig åt
utan att fastna..sno in sig i täcket

Har en liten misstanke om att han får hjälp av Kajsa
Skicklig är han då..HUR han nu bär sig åt
Det är ytterst sällan jag tar på honom täcket
Det är bara när det blöta tränger sig på.. allt för enträget
Som jag tycker det är nödvändigt
han har så tjock vinterpäls....så han behöver inget för det mesta
Men jag får nog lyssna på honom..
då han så tydligt talar om för mig
Att han inte vill ha något täcke på sig..OAVSETT väder

Önskar er ALLA en lycklig helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar