söndag 26 januari 2020

Snö och åter SNÖ

Det har snöat en hel del i natt OCH det skall snöa HELA dagen
Även Imorgon Måndag och på Tisdag Det har meteorologerna "sagt"
Man kan ju inte säga annat än att vädret är generöst med vad det kommer med
Så varje gång jag går ut genom dörren Blir det till att sopa bort snön från bron

Sen är jag glad över de uppladdningsbara blinkhalsbanden till hundarna
Så och blinklampan från Börjes ,som ÄR och håller bra på STORA hundar
Som BIGGLES Men till Moltas och Sigge funkar den inte
På grund av sin storlek -stöter dom i saker och ting med lampan
som går sönder

Kan rekommendera de uppladdningsbara blinkande HALSBANDEN
Sen så tänkte jag -där jag pulsade omkring i snön med mina HELA ben
HURIFASIKEN klarade jag av att hoppa omkring på kryckor i snön ..
Men det gick ju vägen FAST jag höll på att ge upp ett tag

Men än är dom kvar HÄR hos mig Mina fyrbenta vänner

Härifrån skogen önskar jag er alla en skön och hälsosam Söndag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar