onsdag 28 april 2010

Det är helt otroligt ...att jag klarade av det



Med hjärnan Det sunda förnuftet och muskelkraften bortkopplade
Klarade jag av det

Jag FIXADE till det
Det är helt fantastiskt OTROLIGT
Vad man kan klara av

Innan bortkopplandet
Tänkte jag faktiskt EN tanke
Själva den tanken var ju i och för sig inte så dum
Utan ganska hänsynsfull mot min kropp
Den..att om jag backade min bil MOt ladugårdsporten
Skulle jag bara behöva rulla ner de två höbalarna
som låg i bakskuffen Det var ju bra tänkt
Dessutom ..plussade jag på med ytterligare en tanke
Den om.. att min bil är ju så liten och lätt
Så den flyger nog ovanpå

Så med friskt mod och utan närmare eftertanke
Siktade jag in mig på ladugårdsporten
När jag skulle backa
BLEV det STOPP
Om jag då gett mig tid att tänkt till
Så hade situationen som nu uppstod..aldrig behövt ske
Och bilen hade aldrig behövt bli lernedstänkt
För i och med att jag försökte och försökte
Grävde sig bilen bara djupare och djupare ner i leran


Öste på grus Hämtade brädor
Det hjälpte föga
Ty ju mer jag försökte..desto mer satt bilen fast

TÄNKTE Att i morgon bitti går det nog
För det skulle bli minusgrader Och lite mer bärighet på marken
Det hade nog gått OM jag inte hade gjort så många försök innan
att ta mig därifrån
Man vill ju klara av den situation som man själv försatt i

Men TUREN dök upp
Jan min hyresvärd stannade till för att kolla vattenflödet
Jag bad honom att INGET säga OM bilens belägenhet

Det gjorde han inte Utan knuffade på bilen
Så jag fick upp den från lerans fasthållande

Det gäller att tänka sig för FÖRE

Fast ibland måste man nog oxå VÅGA testa
Det hade ju kunnat funka Om jag sett mig för lite bättre
HUR och VAR jag körde

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar