måndag 5 juli 2010

BAKA BAKA LITEN KAKA


JAHA.. så var det då dags för det stora nederlaget
Hade sett den på bild
den såg så härligt god ut
och när jag kollade receptet kännde jag
att DEN HÄR smarriga kakan
måste jag bara baka till byns kakfrossa
Bitter blev min erfarenhet
För den kaka jag tog ut ur ugnen
SÅG INTE UT som den på bilden
Smaken var det inget fel på
bara på konsistensen
som när jag skulle flytta över kakorna
blev de till sand
ÄNDÅ VET JAG
att kakor med de här ingredienserna
INTE hör till min fingerfärdighet
Då knackade nästa insikt på
med sin fråga
VARFÖR i fridens namn jag inte köpt mer smör
När jag VET hur långt bort från affären jag bor
OCH att jag ALLTID gör några missar
när det gäller KAKOR
Ibland undrar jag vad huvudet håller till
för inte anstränger det sig särskilt mycke
Fast jag får väl skylla på värmen
att hjärnan var trögflytande
Inte får man då impa med några kakor i alla fall
Det är då ett som är säkert
Nästa års Grannäsdag
då skall jag ladda med smör
Smulorna blir nog goda att strö på glassen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar