torsdag 15 juli 2010

PUNKA OCH VÄLKOMMET BESÖK



Regnet kom igår vid 8 tiden
Ett skönt härligt och rikligt sommarregn
som inte bar med sig någon åska
Men det stannade inte så länge
Solen dök upp
Och det blev åter en het dag

Nu sitter jag här kl är 4.12
Hästarna är utsläppta för ett tag sedan
till en kylig morgonluft
fri från bromsar ,än så länge

Nu blir det till att plocka fram dammsugaren
Starta musiken
Som jag kan spela HUR högt jag vill
här stör jag ingen
För nu skall här städas
Då min yngsta syster kommer på besök
och stannar några dagar
Synd att jag har punka på cykeln
Skall skaffa en ny innerslang,när jag åker till stan
Lite problematiskt blir det att få bort däcket
då cykeln är treväxlad
Har ju vant mig vid cykelns givande av frihet
att kunna förflytta mig långt och snabbt
Det är faktiskt nästan värre att vara utan den
än bilen
Det blir en varm dag idag oxå är det sagt
Sköt om er i sommarvärmen

2 kommentarer:

  1. Hej det är sanna, saknar dig och alla dina djur, här kommer min www.sannasliv.bloggplatsen.se kommentera gärna min blogg ;D herrå ;D

    SvaraRadera
  2. God morgon Sanna
    Saknar oxå dig du mysiga tjej
    Har varit inne oc kollat din blogg Återkommer sen Har min syster här på besök och då blir mina besök på datorn inte särskilt flitiga
    Var rädd om dig vi "hörs" Kram

    SvaraRadera