söndag 4 juli 2010

CHRISTINAS KVALITETSKNÅP och NOG VAR DET VÄL BÄTTRE FÖRR

ÅTMINSTONE när det gällde både det ena och det andra
Som grejer som tillverkades
Tex kläder/tyger och annat
Har hittat igen en klänning,som min mor sytt och jag hade , när jag var 14 år
samt en klänning som min mor burit för 54 år sedan
och dom ser lika fräscha ut ÄN OCH lika moderna
Det var kvalitet på tygerna förr
Det gäller oxå dukar,gardiner,lakan och mycket ,mycket annat
Idag är hållbarheten klart sämre
Det är ju slit och släng som gäller
att vi skall konsumera, köpa mer
Så det blir lite fart och omlopp på pengarna
Kvaliten blir/är oxå därefter
så och tillverkarnas ansvar och moral
Som mobiler tex.Deras hållbarhet vara inte länge
kvaliten får ju inte vara för bra,för då köper vi ju inga nya
Nu kommer jag till det som triggade igång mina tankar
på det här med HÅLLBARHETEN

Som hästägare måste man ha en del saker till sina hästar
Några,som man använder varje dag
Och som behöver vara av god kvalitet
GRIMMSKAFTEN
Då man ju leder hästarna efter vägar
till och från hagen,där trafik och annat håller till
så behövs kvalitetssäkerhet
Men så är INTE fallet
Jag vet inte HUR MÅNGA grimmskaft jag köpt
OAVSETT PRIS
En del håller någon vecka eller två
Andra någon månad
En del går sönder i låsanordningen
några i det helgjutna bärande materialet
Nu har jag köpt två nya IGEN
Nu med helt ny fastsättningsknäppe
Får se om dom funkar ÄN håller dom då
Har skickat efter dom från BÖRJES

Men så har jag ju en hiskelig tur ,för CHRISTINA
som är skicklig på att hanterar både det ena och andra
skall fixa till ett grimmskaft åt mig EGENHÄNDIGT tillverkat
Det blir kvalitet det Har ni tur Kanske hon säljer ett åt er

3 kommentarer:

  1. Christinas kvalitetsknåp, vilket namn! Grimmskaftet kommer till veckan, då jag ska sitta och vänta vid körskolan en hel dag och då blir det en massa knåptid...

    SvaraRadera
  2. MORRN
    Kopplet du gjort till Biggles är toppen
    Det får plats i fickan,trots sin storhet Vilket är en stor fördel för mig,som annars knutit kopplet runt midjan Vilket medfört när jag tjavat på i skogen att jag tappat det Och fått gå tillbaka och leta NU slipper jag oxå det.och DU stressa inte Jag har ju nu något mer att längta efter Längtan är inte dum den heller

    SvaraRadera
  3. Idag har jag suttit i varm bil och väntat men under tiden har jag kvalitets-knop-at! Nu har du flera att välja på. Vi ses

    SvaraRadera