onsdag 14 juli 2010

VÄDRET HAR INTE BESTÄMT SIG ÄN HUR DET VILL HA DE


Alldeles vindstilla och tyst var det i tidig morgontimma
En sån där ödesstiger tystnad
som om naturen inväntar något eller någon
Fåglarna,vinden jaa till och med myggorna
håller andan
LjusGrå,hängande moln på ena sidan
som om regnet väntarpå att få tillstånd att starta
Solen kikar fram lite försynt mellan de mer ljusa molnen
Mörkare moln,som väcker mina tankar på åska
står redo vid bergskammen
Så vilket väder det blir idag Vet jag inte
Men ett vet jag
Det är ,att det beror på mig själv hur dagen skall bli
oavsett väder
Har börjat gå och lägga mig lite tidigare
för att vakna
när morgonen än sover
mellan halv tre och halv fyra kliver jag upp
för att släppa ut hästarna
en tid då bromsen än inte vaknat
och INTE heller myggor eller andra sjusovare
Hästarna njuter, så och jag ,i den svala ljuvliga
och tysta timmen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar