fredag 30 juli 2010

I TVÅ DAGAR HAR JAG VARIT PÅ KALAS SOM GETT NÄRING FÖR BÅDE KROPP OCH SJÄL


På kalaset hemma hos min syster och hennes man
blev vi som alltid mottagna med ett varmt välkommnande
av både av hundar och människor
såväl som ett vackert dukat bord
som gav fröjd till både öga och gom
Min syster och hennes man
är ett fint team, oxå, i både mat och bakning
Allt mixat med omtankens händer
Magen,såväl som själen ,fick sin fyllnad



Dagen därpå städade jag och bakade
För här skulle bjudas in grannarna i stugan bredvid
Som är från Stockholm och så Siv och Kjell
Men det var en som hade tänkt samma sak
Blev jag varse när jag ringde upp Det var Siv
Som bjudit in oss alla,till "lillstugan på fika
Där inne var det mysigt och Sivs stensamling
fick nyfikenheten att ohämmat släppa loss
med alla sina frågor om vad stenarna hette

Tur det blev hos Siv För hon hade nybakade bullar
och så glasstårta DET hade inte jag

Efter en trevlig samvaro i lillhuset
promenerade vi ner till sjöhuset
Där vore inte så dumt att sova och att få vakna
till vågors skvalp en tidig morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar