lördag 24 juli 2010

TACKSAMHET



ÅTERIGEN fick jag mig en tankeställare
Dom dyker upp allt oftare ,dom där tankeställarna
och stannar upp min framfart ,för att jag skall begrunda
det som dyker upp
Fick en kommentar av en cybervän
efter det att jag skrivit ner några ord
OM tacksamhet,som tydligen lyste igenom
Kommentaren förvånade mig
Så jag frågade min syster om hur hon uppfattade mitt inlägg
Om det verkligen "syntes"
För det var ju inte påtagligt utskrivet
Hon tyckte oxå det
Så det är kanske så
att det man bär på, faktiskt märks, utan att det sägs
När det genomsyrar hela ens väsen
Det om att vara tacksam
För det är jag varje dag som jag vaknar upp
Att få gå ut till livets pulserande morgon-dag
Min resa hit Där jag är idag
både fysiskt och psykiskt
har varit tuff
Så hur kan jag vara annat än tacksam
över det livet gett och ger mig
Att känna det jag känner idag
Vi snubblar Vi reser oss
Och för varje gång öppnas våra ögon upp
för det som är nära
Så nära att vi har svårt att se det först
Att i det enkla,självklara, finns det stora LIVET

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar