lördag 17 september 2011

BAK å SMAK

Till OXÅ mina mer husliga sysslors inspiration
HÖR musiken till..som den här
Som får både fötter,händer och humör att ta sina "flygturer


Recept på chokladkakan med kaffesmak, som jag bakade
Min vakna natt...den är GOD
Kanske någon fler som vill prova på

2 ägg 2 1/2 dl socker..vispas pösigt

Blanda ner.3 dl vetemjöl,3 tsk bakpulver 1 msk cacao
2 tsk vaniljsocker sikta ner omväxlande med mjölken
1 1/2 dl mjölk
sist tillsätts det avsvalnande och smälta smöret..
150 gr smör eller margarin och 4 msk STARKT kaffe
Häll ner smeten i en smord och bröad form i 200 grader i 40-50 min
Min var färdig efter 35 minuter...
Jag strödde på lite florsocker för färgkontrastens skull

Önskar er alla.. en smakrik lördag och söndagsflygtur :0)

2 kommentarer:

  1. Chokladkaka med kaffesmak
    MMmmmmmmmmmmm.................
    Gillar early morning rider ......... eller vad den hette!

    Kraaam

    SvaraRadera
  2. Early morning..är trots kylans sällskap..givare av dagsenergin.. :0) precis som musiken oxå är När jag sen går in för att dricka mitt morgonkaffe till de toner som jag just då ..söker mig till Hoppas du får en energivande dag Kram

    SvaraRadera