söndag 25 september 2011

FRÅNVAROSKVALLER


Så kom då äntligen.. dagen D..allt hade ordnat sig till det bästa
Trots den ena efter den andra motgången
Sååå på fredagsmorgonen, kunde jag kliva på.. NYBERGSbussen
En buss som rattades....SOM alltid.. av en trevlig chauför
så är det...att bo på landsbygden

Då mitt yngsta barnbarn var febrig...fick vi första dan.. hålla oss inne
På andra...fick vi back up och vi kunde dra ut på äventyr
Äldsta barnbarnet och jag

När lillebror låg och sov...kunde vi pyssla med sånt, som man kan göra
När inte småbröder är i närheten...som att

...skriva namn på papperslapparoch ge mormor en tatuering
Tillverka en ring av småpärlor...till sin mamma


Här saknades det varken inspiration..eller kreativitet
Här poppade den ena efter den andra ideen fram..och förverkligades

Så var det då dags för ensamdagen med mormor
På väg till stora lekparken.. köpte vi en limpa
och..vår hemlis

För att ha ,när vi skulle besökta änderna,som sinmmade i dammen
Även en liten dopping..dök upp

Man måste försöka ..förstår du mormor ...sa barnbarnet bestämt
När vi kom fram till den stora lekparken

Vars "rör" hon envist... gång på gång.. på gång..
kämpade för att ta sig uppför

Lätt var det inte..men till slut lyckades hon
Svettig och lycklig över sin bedrift...
Som nu fått en plats i hennes minnesfack



Vi hann mycke...skulle velat hinna med MYCKE mer
Men tiden har sin begränsning..så på söndag,var det dags för mig
att återvända hem ..till mina djur
Fullproppad med lyckokänslor OM än en aningens trött
Av att ha fötterna och munlärdret ständigt igång..
Fantasin i högsta beredskap
Samt vidöppna öron och ögon ..då man är ovan
Kräver sin kvinna OCH får tankarna att vandra bakåt
På när ens egna barn växte upp..att man orkade
Och att man klarade av det...oron ..planeringarna
Att ständigt finnas till

Att hålla framförhållningens framfart
Och den TIDSPRESS Och STRESS,som föräldrar i dag lever under
Att passa tiden till jobb ,dagis,skola och alla andra aktiviteter
Var inte TIDEN ..inte lite vänligare förr..ändå
Eller är det bara sååå...att jag "legat av mig...fast jag anar
Att det oxå har med något annat att göra...men vilket.
...säger jag inte

Önskar er ALLA en LYCKLIG dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar