torsdag 21 november 2013

DJUNGELKÄNSLA

MINUS.. 15 grader
Och isen.. som lägger sig över sjön..vrålar nu som ett vilddjur
i den tysta natten och tidiga morgontimman

2012

Det är som jag säkert sagt en million gånger..
hur FASCINERANDE och upplyftande SPÄNNANDE det ÄR
att bo så här.. i närkontakt med naturen
med dess olika ljud och ljusskiftningar
Sånt som jag aldrig hörde eller såg i samma utsträckning..när jag bodde i stan
Där det syntetiska ljuset dominerade
och allt statsbuller överröstade det mer tystlåtna ljuden
där stressen låg an..
Stress som gör att man inte"hinner"stanna av..lyssna och se sig omkring
tänka sina egna tankar

Det är något som jag fått inse HUR viktigt det är
Att bromsa upp farten och ge sig -lite då och då -TID
för att hinna med sig själv och vila i tystnadens ljud
och ge tankarna en chans att formulera sig
Det dom annars inte hinner med ..i stressens påslag
2012
Ljudet nerifrån sjön hörs vida omkring
Tystnaden bär fram det
och den vindstilla morgon ger volym och extra kraft åt morrandet
Fick en "djungelkänsla" där jag stod..trots kylan
som jag inte kände av
"cooolt"

Önskar er alla en VIDUNDERLIG dag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar