lördag 30 november 2013

ETT MYSIGT BESÖK PÅ SÖRBÖLE FÅRGÅRD å GÅRDSBUTIK

Igår eftermiddag
besökte jag Sörböle fårgård och gårdsbutik

BARA huset ..med stjärnor och lampor i fönstren
gav mig en sån där mysig och varm julkänsla


Att sen kliva ut ur bilen och få syn på tomten på sin bock
som satt på brotrappan in till huset
förstärkte än mer den känslan

Min tagna bild gör den inte rättvisa
Han var stor som en människa ..i min storlek ungefär


SEN när jag klev in i butiken...såg jag dom..dockorna
Stora ..FINA..originella...med sina OLIKA klädnader
dom var ALLA mycket VILLHAvänliga

Framme vid disken låg så äggen
Köpte till mina barn-barnbarn.. en karta var
känns fint att få ge bort riktiga lantägg

Men HUR var det nu med kalkonäggen
Större var dom och vackra att se på

med sitt lite småspräckliga skal
Fina..bara att ha framme som dekoration
Det skall bli spännande att höra vad SÄRSKILT barnbarnen tycker om dom

DET fanns mycket att välja på i butiken och allt är "hantverk"
Siv köpte en helt underbar kudde gjord av fårskinn

Jag rekommenderar er varmt att göra ett besök i denna fina lantliga miljö
Om inte annat för att låta er inspireras
För garanterat får ni i er.. den mest ljuvliga nostalgi julkänslan

http://www.famedeholt.se/ om går ni går in HÄR..
så får ni ett litet hum om gårdsbutiken och lantlivet där


Bjudna blev vi på kaffe och ett smakprov på rökt kalkon
innan vi for hem ..av vår trevliga ciceron

TALA OM kalkon och kalkon
Den som man köper i butik mot den här..VILKEN skillnad alltså
Jag tror att skulle vi människor få smak på de mer äkta
Skulle vi inte vilja ha annat..för skillnaden är stor och märkbar
Dessutom vet man ju att i det äkta finns inga tillsatser tillgängliga

Det är lite som med oss människor det.. tänker jag i skrivandets stund
Dom med ..och dom utan tillsatser:)

Önskar ER alla en underbar lördag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar