söndag 17 november 2013

EN VRÅLANDE STORM .SKRATTATACKER .PRIORITERINGAR å TACKSÄGELSE


Stormen vrålar utanför och så är det fullmåne
och blåsten har polerat markens blötsnö till såphal is

Så det gäller att ta de varligt när man skall förflytta sig
så man inte drattar omkull
Det är nog jobbigt för mig att hålla reda på mina två fötter
än värre är det för hästarna på 4 om fot

Strömmen har inte försvunnit här ..det som jag läst om
att den gjort för många.. på många platser


I frånvaron på bloggen
Har mycket annat blivit uträttat
och många trevliga möten har jag haft
Full fart har det varit på både fötter och mun
När jag i Tisdags morse klev på bussen för några dagars besök i stan

När jag satt där på Umeås busstations kafeteria
med en kopp kaffe framför mig ..i väntan
på att dottern skulle dyka upp för att plocka upp mig
Pratade jag i mobilen med Christina
som fick mig.. att UTAN hämningar
lägga iväg några smattrande skrattsalvor..som poppande popcorn ungefär
Ni vet dom där som INTE går att få stopp på
som man ingen kontroll har över
och som inte alltid dyker upp när det är läge för det
Som på en busstation fylld med folk t,ex
Allt som hon sa..berättar jag inte om..men hon var i sitt esse
och levererade med jämna mellanrum ord som fick igång skrattattackerna


Sen sa hon någonting.. som jag förde vidare till alla jag mötte
För det var så BRA..det tyckte dom åxå..som jag sa det till
Nu säger jag det till er..så HÄR var det
Med mig till stan hade jag en väska på hjul och en utan
fulla med det jag bakat till min dotters trettioårsfest
som jag berättade om för hon Christina
att jag ...som dessutom varken kan eller gillar att baka
Joo sa hon DU prioriterar det bara inte
Vad BRA sagt HÖR ni vilken skillnad..gillar,kan, orkar,vill- INTE
Mot... jag PRIORITERAR det inte
Det låter snitsigt mer proffsigt och vuxet på något sätt
Sååå hädanefter kommer jag att säga..att det PRIORITERAR jag inte
när det jag vill mindre.. dyker upp och annat lockar MER

Sägas bör kanske..för att undvika missförstånd
att denna gång PRIORITERADE jag bakningen
Fast jag inte är särskilt bra på det..för jag VILLE

Så vill jag åxå klämma i med ..innan jag åter går UT till stormen

Ett stort varmt TACK! till dig Kjell

som tagit hand om mina djur medan jag varit på besök i stan..
du har haft det svettigt :)

Till Siv som lånat ut dig och funnits med dig

Till Christina
för skratten och det där med PRIORITERA och så för leveranstouren till Vännäs

Önskar ER och ALLA er andra en uppfriskande Söndag med många lössläppta skratt


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar