måndag 4 november 2013

SÅ VAR DET DÅ KÖRT

I helgen har jag haft besök av sonen och Elin
För det första och det allra BÄSTA var ju bara det ATT dom kom
vilket gav mig ett rejält glädjelyft
Men så fick jag åxå en välkommen handräckning
med att få upp några tunga och otympliga grejer på ladugårdsvinden¨'

För att ge plats till mina fötter och halmbalen

Lite skräp blev uppeldat och några säckar tog sonen med sig
för avhysning i stan..lite flaskor och annat
som någon annan kan ha nytta av
När man blir av med grejer som stått i vägen och hindrat vidare framfart
Infinner sig en enorm lättnad som ger en "flygande" känsla
Sen hann han dessutom med att kolla upp min dator
Så nu funkar det som inte funkade tidigare

FÖRR i tiden..Ni vet den där "coola" tiden
Då hade jag med all säkerhet baxat,kämpat ,svurit och envisats
och hållit på tills jag fått upp och bort det jag behövt..själv
När jag tänker på det..hur många tunga och otympliga saker
som jag släpat ,dragit och ävlats med i mina dagar
Så inser jag att lite klokare har jag nog blivit med åren
Jag vågar numer be om hjälp
Fast det där är ju en sanning med modifikation
för till bilden hör ju åxå numer..min kropps tillkortakommande
Så jag har nog mer tvingats lära mig att be om hjälp.
När det kommer allt för tunga och svårforcerade saker/prylar i min väg
För ibland ÄR faktiskt omöjligheterna ..just en omöjlighet
HUR mycket jag än letar efter möjligheternas utvägar
Fast å andra sidan..när jag tänker efter
har jag ju hittar åt möjligheterna..genom att be om hjälp
NU kom jag på DET :)

Önskar er ALLA en upplyftande dag ..och några till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar