torsdag 28 november 2013

EN FÖRSIKTIGHETENS DAG MED FÖRNUFTET PÅKOPPLAT

Det BLÅSER ute och med det milda vädret därtill
har marken blivit blankputsat isig och hal...igen
Värst är det för djuren och för dom som MÅSTE ut på vägarna

Det är svårt för hästarna att kunna ge fri fart till sina ben
Då det är svårt nog att bara GÅ och hitta fläckar som går att gå ..stadigt på
Så nog hoppas jag för deras skull..att det snart blir snö

Min yngsta dotter har köpt is broddar till mig
Och påminner mig när isen ligger på
Att använda mig av dom..då jag brukar fuska
för att jag snabbt vill komma i skorna
Men idag när hundarna och jag tar vår skogstur
Tänker jag använda dom..för det var såphalt igår efter skogsvägen
Och då jag VET..av erfarenhet hur fort det kan gå..att halka
Särskilt när man har med sig djur på turen
Så är det ju än mer korkat.. om jag går utan dom

Önskar er alla en försiktighetens dag
med huvud på skaft
och ögonen med en framförhållningens blick

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar