tisdag 24 juni 2014

EN INBJUDANDE PÅFYLLNADSDAG


Dagarna som varit och DEN som ÄR
har bjudit på korta vädersekvenser..med ömsom störtregn,sol och strilregn
och så kraftiga och tvär påkomna vindar mellan tystnaden och så lite mer försynt småblåst

När jag tagit turen med "the oldies" som inte skall/ kan gå så långt
Har jag i bästa fall hunnit till Malbergsstugan där jag har ett vattenstopp
och så hem..innan regnet dragit igång
MEN inte alltid..
INGEN mer än valpen och jag ..diggar regnet

När sen solen visar sig får jag ta av mig tröjan eller jackan
För att i nästa stund ta på mig den igen
Sen finns det ett mer besvärligt mellanläge..
När det är för varmt MED och för kallt UTAN

Ibland håller naturen påtagligt andan..
Då det råder en total tystnad och är alldeles vindstilla
Som om en väntan..en INVÄNTAN på ett väderomslag
Som oftast dyker upp..i form av kraftiga och kortvariga vindar
med påföljande regn

När jag kliver upp i tidig morgontimma HAR de flesta mornar bjudit på fint väder
Som förändras varefter timmarna går
Så här har det hållit på nu i några dagar...
Men jag skall inte klaga..det har ju åxå sina fördelar
Det kan ju jag säga
Som ÄR pensionär och INTE längre lyder under samhällets snäva tidsramar
Och inte bara har några veckor på mig ..att koppla av och få i mig av solens värmestrålar
För att få en påfyllnad till kropp och själ INNAN semestern är slut
Och tidspassningarna åter ligger an..

Då kan jag känna HUR skönt det är
Att vara pensionär och slippa ALLT det där
Men med en medömkans sympatier till alla er som Nu har semester
och LÄNGTAR efter SOL och VÄRME

Önskar er alla en positiv och värmande påfyllnadsdag



2 kommentarer:

  1. Hej Inger...
    Vad roligt det var att se att du hittade in på min blogspot..
    Och då fick jag också se att du oxå har fler sidor så ska sätta länkarna hos mig..
    Lämnar alla mina tre sidor här hos dig...

    Worpress:
    www.nicki007.wordpress.com

    Blogspot:
    Night Lady min gamla sida från Windows Live Spaces
    http://nightlady070.blogspot.com

    Blogspot:
    Snow White min tribut till walt Disney oxå från Windows Live Spaces
    http://snowwhite070.blogspot.com
    Ha en fin dag..Kram Nicki

    SvaraRadera
  2. HEJ .Nicki Detsamma önskar jag DIG ..kram

    SvaraRadera