söndag 1 juni 2014

FRIHETENS HÖGLÄGE


Efter två dagars regnande ÄR solen här
Och jag har fått min dammsugares elförsörjningstråd lagad
OCH en ny kontakt
Förstod något var fel när den lämnade ifrån sig stötar
Tack..säger jag till min hyresvärd
Som jag haffade och bad om hjälp i nödläget



Har man djur som fäller hår ..(särskilt Biggles)
och som drar in grus i blötvädret
det gör och jag... njaa inget hår fäller jag
men drar in gör jag ..
Då det ibland är snabbt fotarbete..ut och in som gäller

Så idag är det dammsugning
för kärt besök står för dörren
plus en liten lurvig kompis till...till hundarna
Lite rockmusik ... så rör sig fötterna lite snabbare
Det är en annan fördel med att bo så här..
Att jag stör ingen när jag är ute och tjoar i tidig morgontimma
Eller har fönstret öppet och musiken i högläge
FÖR att även när jag är ute på gården.. skall kunna höra den
så och djuren som åxå dom diggar musik

Önskar er alla en ljuvlig söndag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar