måndag 30 juni 2014

SNART


Mitt älskade och äldsta barnbarn.. blev sju år igår
Då dom är borta och varit i flera veckor

Kan jag inte gratta henne på hennes alldeles speciella dag
Den dag då hon tar klivet över till ett av livets stora äventyr

SKOLSTARTEN

Om några dagar återvänder dom hem från Amerika där dom varit
Dååå får jag påtagligt gratta henne

Minns hur det var och kändes..när det begav sig för mig och min tvillingsyster
och hur det var och kändes när mina tre barn skulle börja skolan

För nog känns det av..
Då jag VET hur viktiga de är...särskilt de tre första åren i skolan
För hur man kommer att uppleva sig själv och lärandet
HUR självförtroendet och självkänslan utvecklas..eller inte
En sak har jag kommit fram till OCH det är
Att det är inte i vilken skoltyp man går i..privat eller kommunal
Utan är helt upp till LÄRAREN..vad för pedagog och människa den ÄR
Vilken syn personen har på livet och på andra människor... SÄRSKILT på barn
OCH hur den personen MÅR... är och så viktigt
Det kommer vilket som att bli ett spännande år
Både för henne och oss..som är inblandade i hennes liv
Hipp Hipp Hurra och ett STORT GRATTIS till dig
Som nu ÄR sju år

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar