måndag 9 juni 2014

BILKÖP

NU STÅR DEN HÄR UTE PÅ GÅRDEN

Mitt nyförvärv..den VITA FRIHETEN
Den som en längre tid tagit min tankekraft i anspråk
då jag vägt för och nackdelar med att ha bil
Och om jag skulle klara av..ekonomiskt ha en

Frihetens RO är jag mån om att bevara
Men ibland måste man VÅGA och TESTA


Har haft tur som fått köpa den av två människor som skött om den
och som jag känner..nämligen Kjells syster Siv och hennes man Arne

Annars skulle jag aldrig vågat ge mig in i en begagnat bilaffär
då jag själv inte är särskilt bevandrad
i felsök och reparationer av bilars innanmäte

Det känns underbart tryggt och befriande att ha fått gjort en affär
På gammaldags maner..
Med ärligheten och omtankens säljares närvaro
Dom ville att jag skulle känna mig nöjd och trygg
Och något annat kunde jag ju inte vara
Bilen var upputsad och fixad till
Kände mig rörd och väldigt väldigt lycklig med mitt trygga bilköp
TACK Arne och Siv..för köpet av bilen.. till det toppenfina priset



4 kommentarer:

  1. Förstår din lycka och glädje. Men som man säger åt ungdomar ;-) -kör försiktigt!

    SvaraRadera
  2. Grattis till bilen! Kul! Se bara till att friskluftsfläkten funkar nu när det närmar sig
    högsommarvärme... *ler*
    Ha en finfin sommar med härliga bilturer!

    SvaraRadera
  3. Hej Christina :) I början lär det gå lite saktare Då det är en markant körskillnad på min lilla polo..mot den vita friheten ..som har
    ett betydligt större format

    SvaraRadera
  4. Hej anonym Tack! Önskar dig detsamma

    SvaraRadera