onsdag 18 juni 2014

MIDSOMMAR

När jag var barn och växte upp
Var det spännande med midsommar..för då låg ALLT framför mig

Spänning och magi blandat med 7 sorters blomster under huvudkudden
Om ni förstår vad jag menar

Nu är det åxå spännande med midsommar
Fast på ett annat sätt
För nu ligger mycket bakom mig
Av sånt jag har samlat på mig och som blivit till en STOR hög
Med smakrika och lyckliga midsommarminnen.

Men än ligger mycket OUTFORSKAT kvar... framför mig
Fast på ett annat plan..och med andra ögon att se med
ÄN då jag var barn och hade ALLT att se fram emot

EN MINNESRIK..GLÄDJEFYLLD och MAGISK MIDSOMMAR önskar jag er alla

5 kommentarer:

  1. Limu,limu lima Gud låt solen skina.Ja så sa alltid min mamma, jag minns det speciellt på midsommar.....och alltid sken solen.Jag önskar dig den bästa midsommar.
    Kram Ingalill

    SvaraRadera
  2. Hej..det är förunderligt med de där magiska besvärjelse-orden : )
    Petra önskade sig vackert väder då hon fyllde 6 år..om du tänker på det riktigt starkt kanske det fungerar OCH det har det gjort genom åren hon fyller ju 40 i år
    Minns din mamma så tydligt..vi hade så trevligt ihop när vi åkte tåg ner till Dalarna för att hämta mormor som du kanske minns..då och då var på rörlig fot för att träffa de barn och barnbarn som bodde långt bort Hur vi blev inbjudna av konduktörerna att åka första klass..det var en upplevelse isig
    ALLT GOTT och VÄL önskar jag DIG och DIN familj

    SvaraRadera
  3. önskar dig en underbar midsommar..
    Kramar från Nicki

    SvaraRadera
  4. En hääärlig midsommar önskar jag dig och alla dina fyrfotingar
    Blomterfyllda kramar

    SvaraRadera