tisdag 2 januari 2018

DEN ANDRA Dagen

NU vet jag vad/ vilka det är som Biggles skäller/skällt på
VARJE morgon i flera dagar nu ..
Då han beter sig och låter annorlunda för OLIKA DJUR
har jag INTE vetat säkert vem/vilka det är FÖRRÄN nu

Då det är flera som har sina vägar förbi oss
Men HÄR uppe på gården brukar inte det större fyrfotingarna våga sig fram
Då väktaren Biggles håller koll
Så lite förvånad blev jag ändå..när jag såg att det var RENAR
(Men dom hade då vett att ta huvudingången..istället för att gena över hagen)

Då dom lämnat spår och spillning efter sig ALLDELES inpå oss..
så nu vet jag av tonarten Biggles tar VILKA det är

Förstår också dom..VARFÖR dom vågar sig fram
För det är nog svårt för dom att hitta mat i den DJUPA snön
Som ni ser på bilderna vid år och vattentillrinningen i stora hagen

OCH det skall komma MER BLÖTSNÖ senare idag

Och som för mig är hopplös att få bort.. den nertyngda isen på tråden
Då blötsnö varvat med kyla får den till att bli en HÅRD isbeläggning
som klamrar sig fast vid på tråden
Nu har jag muttrat färdigt över snön
För det finns så många andra ljuspunkter här i skogen ,som håller min låga brinnande
som inte låter mig bli nedtyngd någon längre stund
201602
Och er alla önskar jag ljus och hoppfull Tisdag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar