måndag 15 januari 2018

VIRVELDANS i SKOGEN

EN minusgrad och blåst är det nu MEN ingen sån där ettrig blåst som svider i skinnet
Så jag passade därför på att ta ut hästarna på en tur i skogen
SÅ var det tänkt..EN i taget

Började med Ivanhoe ..då jag tog sparken för att få upp farten
Kunde jag inte ta båda på en gång ..av säkerhetsskäl
Det gäller ju att hålla koll och vara redo i nerförsbackarna
för att inte flyga iväg
Då Ivanhoe dessutom blev uppspelt och yster av blåsten
hade jag full huggning..men har är snabblärd..och minns det han lärt sig

Så var det då Jupiters tur
Men se det gick inget vidare...tjurskallen vägrade att lämna sin kompis
Sån beskyddare han är..får ta med dom båda sen UTAN sparken

I skogen vajade träden i blåsten
viket fick snömassorna som klamrat sig fast

att släppa taget och virvla omkring som i en dans
Riktigt häftigt faktiskt
Men nu..då kl var ETT ..då hundarna och jag tog vår tur ..var vinden lite mer ovänlig

201601
201701
Härifrån skogen där ALLT och vi ALLA tinat upp efter kölden
önskar vi er alla en behaglig Måndag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar