torsdag 25 januari 2018

DET DÄR OM VANTAR OCH PLUSGRADER

God morgon..jag, vantar/handskar har en speciell relation
Därför går jag ofta omkring med olika sorter,färger ..på mina händer
Nu gör ju inte det så mycket..inte för mitt vidkommande
För så här är det i mitt liv
Att ha djur gör att jag lite då och då måste ta av mig ...åtminstone EN vante
beroendes på HUR kallt det är ...då något skall/måste fixas
Ibland i hastigheten..och då blir någon vante/handske ..tappad
Ibland i djupsnön

Ibland hittar jag igen den lika ofta INTE
Sen förbrukar jag många..då mina sysslor gör att dom fort nöts upp
Men utan vantar och sockar för den delen med .. så är dom ju alla till för min värmes skull

Så olikfärgade strumpor eller vantar hör som ihop med mig
Men ÄN har jag har jag några lika /av samma sort..då det varit jul
201601
Härifrån skogen där det är 2 PLUSGRADER och en tung blötsnö på det
Den där ni vet som INTE vill släppa taget om spaden
Önskar jag er alla en underhållande Torsdag


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar