onsdag 10 januari 2018

MORGONLJUS och URLADDNING





Morgonljuset har trätt fram och i sällskap med det 16 minusgrader
och jag har fått mig en ny lärdom IGEN.
Att leva i en självvald ensamhet..får mig att tänka till lite då och då
SOM ..när snön täckt över bilen och skall skottas bort och som NU
när min trofasta bil INTE ville starta..det den ALLTID gjort
Men den har ju fått stå ett tag..då vinterdäcken inte varit till särskild stor nytta
OM jag så säger
Då kan mitt bekväma jag tänka att nu skulle det vara skönt med en partner
som kunde bistå mig med bilen FAST då skulle jag inte lärt mig det jag nu fått
ATT batterier OM man inte kör särskilt långa sträckor måste UNDERHÅLLSLADDAS
Det blev jag varse när jag kollade runt på "nätet" ..
jag som bara laddat det när det strejkat.
Tur att jag har låååånga elkablar..så nu är motorvärmaren igång
så jag kan få upp motorhuven
Och det blir ladda av...hoppas nu bara att batteriet inte är helt ur funktion
Sen så kan tvåsamhetens ensamhet vara mycket jobbigare
fast kanske lite mer på ett annat plan ..det tänker jag också på


Härifrån skogen önskar jag er ALLA en lagom lärorik dag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar