onsdag 31 januari 2018

OTVUNGET och TVUNGET


GOD morgon att vakna till lunchsolen som var här igår
Den som bröt sig igenom de grå molnen.som släppte ner lite fjunig snö

Där på vår skogstur träffade vi på en människa..en granne som var ute och gick..
och som brukligt är här i skogen STANNADE vi till och bytte några tankegångars ord med varandra.
otvunget och naturligt så där..
SEN så har jag det jag gör när jag behöver en ny bal..

FÖR dom ligger lååångt ner under snön
HUR långt fick jag erfara då jag sjönk ner i hålet mellan balarna
Sonen erbjöd sig att skotta fram dom..
men tyvärr måste jag avböja det FRESTANDE erbjudandet..
DÅ balarna är känsliga och det får INTE bli minsta lilla hål/skada på dom..
för då blir höet förstört HUR försiktig man än är
Så det är till att ta en bal i taget och försiktig skotta mig ner och runt balen
Har aldrig under min tid här varit med om så mycken snö

Härifrån skogen önskar vi er alla en SOLIG dag... oavsett väder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar