torsdag 12 juli 2018

MATLEVERANS och GRUMMEL i SOL


När min närmaste granne Kjell är borta är jag matleverantör till hans katt
Som har lärt sig NÄR jag kommer DÅ han hör mig komma cyklandes

Då sitter han och väntar vid samma krök och kommer mig sen till mötes när jag närmar mig
För att sen springa bredvid cykel fram till bron
Först har vi ett litet samtal och lite strykningar/klappningar efter det är han nöjd
och vill ha sin mat...det är mystrevligt må ni tro att bli välkomnad så där

På skogsturen i morse såg jag att sorkarna var borta
Kanske hade den " rättmätiga "ägaren" tagit rätt på dom
Eller så den flygande städpatrullen OM inte något annat djur fått sig ett gratismål

Ån låg alldeles tyst och stilla

Ett tunt lager pollen hade lagt sig över och grumlat vattnet
Och SOLEN den är åter här
Och dagen ser ut och känns som om den blir lika varm som iGÅR
Då åter en orm fått sätta livet till

Härifrån skogen önskar jag er alla en välkomnande Torsdag som tar väl hand om er alla

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar