tisdag 3 juli 2018

UPPVÄCKELSE

God morgon..
När jag som hastigast tittade in på Facebook
Hade jag fått ett meddelande från min systerdotter

Vad fick jag se OM inte en bild på mig med min kusin - där jag var 22 år
och min kusin mellan 2-3 år
Min systerdotter hade hittat igen bilden och skickat den till mig
Vilket fick mig att minnas den tiden som inte var igår precis MEN nästan

Det var så att min moster hade blivit invald till riksdagen för sitt parti
och hade ingen barnvakt till sin minsting
Så jag lovade att komma ner och stanna i ett tag tills det ordnat upp sig med barntillsynen
För en sån möjlighet fick hon ju bara inte missa
Har alltid gillat att åka till/vara i Dalarna med mina släktingar där som bor 3 mil utanför Falun

Dit vi och så under vår barndom åkte ibland för ett sommarbesök
Mitt första minne Är när min moster och morbror bodde i ett strandhus som dom hyrde av landsfiskalen
Det var OFTA släktingar från olika håll som besökte min moster och morbror
Då alla trivdes där
I alla fall så blev det ju trångt ibland när alla sov över och huset var litet
Då la sig min moster och morbror i en liten kökssoffa och alla tyckte det var trångt
Den känslan minns jag än NÄR dom sa att dom inte kunde sova utan varandra
Att få uppleva när två människor bryr sig om varandra Var för mig något väldigt fint
Och något som jag inte fått uppleva hemma mellan mina föräldrar
jag var kanske någonstans mellan 5-7 år då
MÅNGA fler minnen har jag från den tiden. Många som än ger mig värme och glädje
Som NU när jag vandrar på minnenas barndomsstigar uppväckta av bilden
Tack! Ulrika för bilden

Härifrån skogen önskar jag er alla en behaglig Tisdag

I tankar på min morbror och moster



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar