måndag 25 februari 2019

ILSKET HUMÖR

Igår kväll börjande den leva om
Under natten har den varit rent bråkig
Nästan oregerlig
Tur att jag känner till dens fasoner
Så jag plockade undan det mer lättblåsta
För i natt gick STORMEN bärsärkagång så det hördes
Den väckte dessutom upp mig stup i kvarten med sitt HÖGLUDDA vrål
Alltså VILKET HUMÖR .
Det lät nästan som åskan emellanåt

I den tidiga morgontimmen gav jag hästarna hö
Men släppte inte ut dom
Det gör jag INTE förrän ljuset gjort entre
så jag kan SE Vad och OM stormen ställt till med något där
Hur det ser ut i hagen -INNAN
Härifrån en skog där vinden nu har lugnat ner sig något och sandbilen körde förbi
För blåsten passade och så på att polera vägar, gårdsplan, hagen- när den liks var igång

Var rädda OM ER och VARANDRA

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar