söndag 3 februari 2019

NU ÄR DEN HÄR


ALLTSÅ - Nu har det snöat REJÄLT

Mjuk dunig snö som tur är
Så morgonen började med att skotta bort snön
Den som lagt sig på bron, framför ladugårdsporten, vägen ner till hagen och så har jag börjat med HAGTRÅDEN
som på vissa ställen är gömd under snön
Skall snart ut igen och fortsätta
Har ju måsta lära mig - vilket inte är så lätt
Att ta det i etapper
Vilket vanligtvis inte är min grej
Utan jag brukar köra på tills jag är klar
TUR är det att snön kom NU, då jag är i det stadium jag ÄR
Och när jag plumsade omkring i hagen
Nådde snön ända upp till knäna..nu är jag ju inte så lång, men rikligt är det

Och nyss var min hyresvärd här med sin traktor och avlägsnade snö på uppfarten till huset

Härifrån skogen med 12 minus och ett snöande som kommer att fortsätta hela dagen
önskar jag er alla en avslappnad och försiktig framfart

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar