lördag 16 februari 2019

UTAN HYFS och HÄNSYN


GOD morgon - Igår eftermiddag- före fem
När jag gick ut för att pyssla lite i stallet HÖRDE jag ett ljud uppifrån loftet

Trodde först det var Quvintuss och lockade därför på honom
Men han kom inte som han brukar
Efter ett tag blev ljudet allt högre Så jag tänkte "vad sjuttsingen är det uppe på ladugårdsvinden

Då kom det - DÅNET Det var snömassorna som hade levt om i sitt frigöringsarbete

Så det blev till att skotta

För snömassorna har ingen hyfs Utan dom la sig precis framför porten in till stallet

MEN det var INTE allt En stor hög låg kvar och jag såg sprickan som bredde ut sig allt mer
och jag VÄNTADE och HOPPADES att snömassan skulle ge sig iväg ner
Så jag kunde skotta bort den Innan hästarna skulle tas in
Och jag fick vänta- men till slut kom även den snön ner med ett dån


ALLT blir inte alltid som man tänkt ut det.
Därför skall man inte tänka UT så mycket.

För när vädret är på sina olika humör DÅ kan allt hända

Härifrån skogen önskar jag er alla en FRIDFULL och okomplicerad Lördag

med morgonens SOL i blickpunkten

och gårdagens måne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar