lördag 9 februari 2019

Äventyrligheter och Fas två


GÅRDAGEN blev en äventyrets dag på många olika sätt
Men framför allt - det som stod i fokus - skilsmässan mellan mig och gipset
Det var faktiskt med lite blandade känslor jag såg fram emot dagen
INTE när det gällde separationen
nää den hade jag sett fram emot och var jag glad över
Att få slippa min besvärliga sängpartners platskrävande behov
Vilket medförde att min sömn blev lidande
Utan det var mer den där tryggheten och stabiliteten det trots allt gett mig
Och nu skulle jag bli utan det
Hur skulle mitt ben/fot reagera och skulle de klara av sin nya självständighet
Efter att i 6 veckor har blivit inbäddad och "omhändertagen"

Men Ni skulle sett mitt ben och fot när gipset avlägsnades
Ett tunt och fjälligt ben som förlorat sin muskelkraft och mest s¨g ut som en gammal disktrasa
och en fot/vrist/ben som gjorde ont vid minsta vridningsrörelser(som att ta på mig skorna)
Det blev jag faktiskt liiite förvånad över
Och så fick jag träffa sjukgymnasten för rörelseinstruktioner
Då jag fick inse Att GIPSET- var bara den FÖRSTA delen i läkningsprocessen
Nu börjar fas TVÅ
Den om att nu utforska mitt frilagda bens förmåga och oförmåga
Då gäller det att fokuserat tankarna så jag inte förivrar mig i frihetsyran
För läkningen kommer att ta sin tid- längre än jag tänkt mig den

Härifrån en skog där det snör önskar jag er alla en behaglig och trivsam helg

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar