måndag 16 januari 2012

PÅ TUR I SNÅLBLÅSTENS VINTERGLÄDJE

§
I helgen har min äldsta dotter med familj varit här
Med sig hade dom sin skoter..
Dagen..då vi drog ut.. var lite småsnålkall.. med snöstänk i luften
Men desto högre var temperaturen "inombords


Det är spännande med hästar..tycker den kavata tvååringen
Som inte skyggade för närkontakt med Kajsa.
Där han satt.. på sin pappas trygga arm

Dotter o dotterdotter ..återkommer från sin tur

Den kyliga snålblåsten förtog inte körglädjen
För barnbarnet... vars ögon glittrade av glädje
Särskilt när hon insåg
Att mormor.. kunde köra skoter..
jaa ...då ljöd glada toner ut ..i samklang med mormors
i en glad duett
Känns fint att ha fått impat..på sitt 4-åriga barnbarn
Lite extra tryckte vi in gasen..på raksträckan
Till hennes förtjusningars utrop


Så gick dagen mot sitt slut
Och gänget... med sin skoter ..drog hem till stan
Medtagandes Biggles tre kompisar
Som varit här med oss i tre veckor
Sååå det blev tvärtomt och tyst..........
Det har varit en HELT underbar helg
Som givit mig rikligt med näring... till kropp och själ

1 kommentar:

  1. Hej Inger..
    Ja du har fattat det här med mobilerna helt korrekt..Mobilerna är toppen numera med all info man kan få och självklart ockspå för det egentliga syftet med den att ringa med men det jag ville få fram var hanterandet av detta underbara redskap..

    Min nästa blogg kommer att handla om mobiler igen fenomenet IPhone..Men idag har jag fullt sjå att svara på alla trevliga kommentarer jag får..Önskar dig en fin dag min vän och tack för titten…Kram Nicki

    Vilken härlig dag ni hade..Vi har i år fått några snöflingor då och då som försvinner lika fort igen..Idag snöar det så vi får väl se hur länge det varar den här gången..Kram på dig..

    SvaraRadera