söndag 12 augusti 2012

PÅFYLLNAD

Försov mig gjorde jag denna Söndag
Vaknade först halv fem
Till en ljummen morgon med vacker morgonbelysning
Det var solen som lyste upp bergen.. på Västernorrlands sida
Tyvärr.. blev bilden som jag tog då ..kass
Hästarna ut från stallet

Hundarna på sin tur
Sen var det dags för städracet..ville ju fixa till lite
Då min son kommer på besök..idag
vilket glädjer mig enormt


När det var klart..tog jag cykeln till Siv
för vi skulle följas till loppiset

Där visade hon mig på sina vackra rosor


Och hur långt Kjell kommit.. på hennes efterlängtade hönshus
Sen bar det iväg till loppiset
TREVLIGT...för hur man än mår
Mår man bättre när man kommer dit

Den som söker DEN finner..Här hittade Linea åt en fint pennskrin

Det händer alltid något...som lockar fram skratten
(Här Christina i provartagen)

Vi kom att prata om färger ..Gun om en bok ,som hon hade i ämnet

Idag hade dessutom Tommy med sig en chokladask
Att fritt ätas ur..vilket vi inte var sena att anamma
Doren och jag ..var ute efter samma chokladbit
som det bara fanns EN av

Några kom med båt till loppiset

Vad fyndade jag jag då?
Jooo två par bomullslångkalsonger 5 kr styck
Några saftflaskor till..för barnbarnen kommer snart hit

Nu är det hundarnas tur att få sig en skogspromenad
Än är inte Söndagen slut..

Det bästa har jag kvar..min sons ankomst

2 kommentarer:

  1. Hej min vän..
    Önskar dig en lång skön fin och trevlig vecka..Hoppas solen kommer att skina på dig varje dag..Många kramar från Nicki

    SvaraRadera
  2. TACK! Nicki för din varma omtankeshälsning ..detsamma till DIG Kram

    SvaraRadera