tisdag 14 augusti 2012

TIDENS SJUMILASTÖVLAR


Igår drog vi iväg till Bågatjärn..sonen och jag
För att prova vår fiskelycka

Vi garderade oss och tog med både met och kastspö
Vädret var härligt och den lätta blåsten
höll de små bitska vampyrerna borta från oss
så och fisken..som inte heller syntes till
Vi kammade hem 0

Fikade gjorde vi och njöt av naturens olika inslag
och samtalade.. om både stort som smått

Det är trevligt att få ha sonen helt för mig själv ett tag


njaa ..nästan
(djuren diggar oxå min son )
Men då tiden numer bär sjumilastövlar
känns det fint att bli uppdaterad om hans utvecklingssteg
och då är samtalsstunderna "guld" värda
Sen tog han en genomgång och fixade till min dator..
Ett besök på loppiset hann han med ..främst
för att få träffa mina vänner vid en fika på altanen
En flaska "saft" köpte han.. gjord på älggräs, citroner och lime
Nyttig och dessutom läskande var den
Nu har han åkt hem..till storstan Umeå
Så nu drar jag mig in i min grotta några dagar
Kryper fram när äldsta dottern med familj dyker upp
Då blir det bl.a surströmmimg i bygdegården
Det ser jag oxå fram emot..med stor glädje



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar