fredag 17 augusti 2012

RYMD & LJUS & MÖRTAR I BALJA


Nu har bävern fått avverkningshjälp
De träd som stått som på nålar
då bävern nog blivit skrämd
och därför inte kunnat fullfölja sitt uppdrag
med att få träden på fall
Dom han påbörjat
Har nu alltså de motordrivna verktygen fixat ner

Det har blivit fint runt och ikring malbergsstugan
Som finstädat
Nu finns det plats för både ljus och rymnd
Påminner mig om min städning..som jag håller på med
inför barnbarnsbesöket
Måste oxå röja
för att ge rymd och hundhårsbefriade golv
åt barnbarnens rörliga fötter

Så skall det bli trevligt att få se deras miner
när de få se de två mörtarna..som jag skött om
och som lever i bästa välmåga i sin större balja

Efter helgen blir jag och Biggles..3 hundar mindre
Då åker dom 3 hem till umeå igen

OCH såå vill jag önska er ALLA en god väl-gångs helg

4 kommentarer:

  1. Hej Inger-Sofia.
    Jag ber om ursäkt för att jag så sällan tittar in, det blir liksom inta av att syssla med bloggen, jag var först på din andra blogg innan jag hittade in här. Jag var runt i norrland för första gången i sommar och upptäckte att det är där man kan uppleva äventyr och natur på nära håll, jag som så många andra sörlänningar förstår inte hur långt det här landet är, därför missar vi otroligt mycket, nu kommer jag att återvända till din del av Sverige många gånger.
    Lycka till med mörtarna och ha en underbar helg med barnbarnens tramp i din närhet.
    Kram.

    SvaraRadera
  2. HEJ Josefin..Trevligt att du tittade in NU :0) Mm visst finns det många vackra platser i vårt avlånga land..så många platser som än inte blivit hittade och upplevda Åker du/ni uppöver..så är det bara att titta förbi..Så skall jag visa er allt vackert runt omkring mig..där jag bor.Tack för ditt lycka till..först när de kommer blir det surströmmimg uppe i byastugan Önskar dig en stressfri och härlig helg Kram

    SvaraRadera
  3. Har sett besöken dugger tätt hos dig när får du själv vara gäst. Släppa ansvar njuta av dagen. Bli bortskämd. Kanske en tur till vännen i nordingrå igen. Önskar en omfamnande njutningshöst
    D

    SvaraRadera
  4. Tack för din omtanke vem du nu är.. njuter av dagen gör jag VARJE dag Hoppas du får en härlig höst

    SvaraRadera