onsdag 22 augusti 2012

ALTANTANKAR å HÄSTFLYTT


Rackarns oxå I skrivandets stund
har namnet på den här blomman fallit bort..trumpet nåt sånt
som passade på att slå ut på Kjells födelsedag
Till loppiset
dit jag sen drog..samlades ett trevligt gäng
ute på altanen
Fast brasan inomhus var tänd..lockade oss
trots regnet..altansamvaron mer
Men vi satt ju väl skyddade under taket
och njöt av Ainas hembakade blåbärskaka och de GODA lakritskakorna
och mellan tuggorna flöt samtalen på i trevlig anda
Utsikten denna dag.. bjöd på en extra njutningsupplevelse



Det var Christina och Karolina som flyttade ner fåren och hästarna
till hagen.. nedanför altanen
När dom var klara..dök oxå dom upp för en fika
Antar att ni förstår nu..vilken trevlig mötesplats
loppiset är
Har tänkte på det..mer och mer under tid som gått
Vilken fantastisk grej det har blivit
Tänkte på det en extragång ..nu när mina barn varit här
Att jag presenterade inte främmlingar för dom
Utan MÄNNISKOR som jag har fått förmånen att lära känna
Människor ..som så många
jag annars bara kanske skulle känna..som byssbor
Nu vet jag mer och jag gillar det jag vet
Rekommenderas starkt till andra byar att ta efter
Vi för-handlar mycket UTE på loppisaltanen
Och tänk så många nya utbölingsmänniskor att oxå få lära känna
och dra in i den härliga altanstämmningen

Önskar er ALLA en härlig mötesdag..oavsett väder



2 kommentarer:

  1. Hej Inger-Sofia!
    Blomman, kan det vara en änglatrumpet kanske, Du har en vacker utsikt och naturen inpå knutarna, man kan nog inte bo så mycket bättre.
    Loppis jo man kan hitta mycket där, jag har i många år sökt en vinylplatta från 60 talet, jag har till och med kontaktat skivbolaget, svaret jag fick där var att den aldrig spelats in, jag visste att den funnits då jag en gång själv ägt ett exemplar av den, men någon tyckte så mycket om den att plattan fick ben och försvann från mig.
    På en loppis fann jag ett raspigt examplar av den och nu håller jag på i studion att digitalt återställa kvaliten på´plattan till ursprunget så att den kan avnjutas utan sprak och knaster.
    Plattan jag talar om här var Gary Crosbys insjungning av Yellow Bird och Gary var son till Bing Crosby.
    Hoppas du får en riktigt härlig dag.
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Inger..
    Jadå nu har det löst sig..Photbucket stängde just den servern..Dom har väl löst problemmet delvis allt fungerar igen men det är inte helt okay ännu..Tydligen håller dom fortfarande på och trixar för imorse kunde jag inte logga in men sen gick det bra..Så jag jag har faktiskt tålamod nu har inget val :-) Kram på dig //Nicki

    SvaraRadera