lördag 11 augusti 2012

SORGENS MÖRKER I MINNENAS LJUS


Det gäller att ta till vara på LIVET
och vara rädd om det
Att ta avstånd
från oäkthet,ovesäntligheter och tjaffs
ALLT detta blir särskilt klart och tydligt
när döden knackar på
och sorgen kramar om en.. HÅRT

Ett telefonsamtal..från den hon lämnat
Skakade om mig rejält
Han berättade om hur hon fick kämpa
Men att hon ALDRIG släppte taget om HOPPET
eller om LYCKANS alla stunder
Reflektionens eftertänksamhetsdörr..öppnades upp
På vid gavel
och påminnelsen..gav mig inga undanflykter
Det finns inga ord att säga

Bara.. TACK
För att jag fick lära känna DIG
Du har lämnat kvar i mig
Ett varmt och levande minne av dig

Till DIG...som funnits vid hennes sida
DU som nu går i sorgens ledband..KRAM

"När en människa dör
flyttar hon in i trädet och gräset
Därför susar det alltid av liv
när vinden går genom träden
och får gräset att viska"
(Peter Curman)

2 kommentarer:

  1. Jag beklagar sorgen för förlusten av din vän. Vad fint det där sista du skrev. Att man blir ett med naturen.

    Många kramar

    ~ L.

    SvaraRadera
  2. Hej! Att tala om det som är sorgligt..ger en bra läkning och en mindre tung och dyster börda att bära..Vare sig..vart vi än är..så ÄR vi ett med naturen Kram och DU Tack för gensvaret..på det som är svårt och jobbigt att tala om Kraaam

    SvaraRadera