fredag 24 augusti 2012

GRILLTRÄFF VID LÖGDEÅ ÄLVENs STRAND


Igår kl 6..var det dax för den årliga grillningen
nere vid den vackra Lögdeålvens strand
dit jag var inbjuden
Och som Västanfjällssossarna var värdar för
Det vill säga..dom som fixade till allt
var Siv och Kjell och så Layla och Dan från Karlsbäck


Vilket vi.. som kom
bara hade att ta för oss av.. de goda grillade köttet
sallad,potatissallad och bröd och dricka till
kaffet sen .. intog några av oss NÄRA den öppna eldstaden
och den trevliga samvaron där

Vädret var lite halvtaskigt
och "svian" enträgen
Men annars var det en FIN kväll

En politiker utan krussiduller..som heter From
var oxå på plats och gav oss som var där
några ord med oss att fundera på
Inte för att jag är sosse
Inte nåt annat heller
Men klarspråk gillar jag
Är i en nyorienteringsfas..när det gäller politiken
Det har varit allt för mycke tomt prat,maktmissbruk
tjaffs och dravel från polikerhåll..under lång tid
Så jag tänker lyssna lite mer noggrannt och intensivt
inför nästa val

På hemfärden sen.. dök en älg upp framför oss efter vägen

och så en vacker himmel på det
(som jag fotade innifrån bilen)
Vad kan man mer önska sig av en kväll..än allt detta

Tack Siv,Kjell,Layla och Dan
För en intressant och mysig..GOD kväll


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar